Egy jó Specialized

 2009.12.21. 06:47

Namármost erről azért írok, mert a korábbi bejegyzésben szereplő verseny - mivel a gyár a sorozat főszponzora - a  Specialized "Test the Best Demo Tour" egyik állomása volt. (A Specialized az egyik legrégebbi és az egyik legjobb amerikai kérékpárgyártó. Az új GT mellett nekem is egy ilyen van otthon.) Ja és persze azért is írok erről, mert biciklibuzi vagyok. Szóval a Demóra hoznak egy csomó bicajt, amiket ki lehet próbálni. Csak egy jogosítvány és bankkártya kell, azt viheted bármelyiket (fizetni nem kell). A cél egyrészt az, hogy új vevőket szerezzenek, másrészt pedig a fejlesztők az ilyen tesztelések során adott visszajelzésekből tudják, hogy mit keresnek a bicajosok és mi az amit még csiszolni kell. A csapat 3-4 főből, autóból és egy hatalmas utánfutóból áll. Van összesen vagy 50 darab mtb és országúti bicajuk, alkatrészek, sátrak, profi szervíz. Szinte minden hétvégén mennek valamilyen eseményre, legyen az verseny, vagy egy-egy nagyobb kerékpáros klub hétvégi tekerése (ahol elég ember van).

Persze nem az egyszerű kerékpárokat hozzák. Én kettőt próbáltam.

Az egyik egy 29-es, Stumpjumper FSR Expert volt ($3300). Kíváncsi voltam mit tud a nagy kerék egy teljes telós vázban. Ez van a képen. 

Annak ellenére, hogy elég nehéz (13 kg) és a rugózását nem állítgattam a saját ízlésem szerint (az utóbbi időben olyan szerkezeteket alkotnak, hogy a villákhoz CD-n adják a használati uatsítást) egészen jól ment. Sajnos a pályán még ment a verseny, így oda nem mentem vele, de meggyőző volt...

... pontosabban meggyőző lett volna, ha nem próbálom ki utána az egyik csúcsmodelljüket az S-Works Epic Carbon-t ($8800). Íme, itt van alattam.

Ezt már tényleg alig kell tekerni. Nagyon könnyű, szinte minden cabron rajta, fém csak itt-ott furdul elő, a rugózását pedig már az első méterek után tökéletesnek éreztem. Mivel közben mindenki befutott, felmentem vele a pályára is, és mentem vele kicsit ott, ahol korábban a GT-vel. Hát ugye almát a körtével nem hasonlítunk. A váz nagyon merev és a terep változására azonnal reagál, így érezni, hogy az energia veszteség nélkül hasznosul. Pompás kerékpár tényleg.

 

Itt van két országúti is. Az közelebbi egy Tarmac SL3 Super Light. Ezt a $9200-os bicajt használják nehezéknek, hogy ne vigye el a sátrat a szél. Bár nehezéknek éppenséggel nem túl jó, mert csak 6 kg.

 

 

Az utánfutóban volt még pár:

 

 

Ezek alig várják, hogy elvigye őket veleki egy körre. A piros villával szerelt, $8800-os Epicből éppen négy darab volt. De a többi sem sokkal rosszabb...

 

 

Itt meg a freeride/downhill szekció. A floridai terepviszonyok miatt ezek most kicsit háttérbe szorultak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mikiflorida.blog.hu/api/trackback/id/tr871599001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása