Bicaj és ellenőr

 2009.08.19. 05:16

Ja igen, a kerékpár. Hamarosan be kell szerezni a kerékpárokat is. Az campus egész területén engedéllyel lehet csak parkolni. Ezt mindenki – attól függően, hogy mi a státusza – megvásárolhatja. Nekem egy évre kb 150 pénz lenne. Van nyilvános parkoló is, 45 perc 1 pénz, 2 óra 3 pénz, egész napra 5 pénz. Már csak ezért sem érdemes autóval iskolába járni. Én mindenképpen egy 29-es, single speed bicajra pályázok, amit aztán hazaszállítok majd és használom a nagykovácsi hegyekben. Olyasmit, ami a falra volt kifüggesztve a gyárban (GT Peace 9r – de pont ilyet még nem láttam). Természetesen már otthonról megnéztem a boltokat és már voltam is néhányban. A hazaihoz képest elképesztő választék van (Trek, Cannondale, Gary Fisher, Redline, Surly amit eddig láttam), az országútit és az alkatrészeket még nem is néztem. Az egyik bolt esti kerekezéseket szervez és van, amelyiknek versenyzői vannak (ez nálunk is így van).

(Ez a rész a gyárban a Szakállasnak, a Mosolygósnak és a Kolbász-zabálónak szól leginkább) A kerékpározást a hálózat is támogatja. Szinte mindenhol van kerékpársáv, süllyesztett padka, tároló (nem fedettek), az egyetemen ingyenes szerviz, a buszok orrán két bicaj számára tároló. Az itteni kresz így rendelkezik: elsőbbséget élvez az autóval szemben, részegen nem biciklizünk (de nem ám!!!), iPoddal sem, 16 év alatt sisak kötelező, fék kell (10 mérföldes sebességről képes legyen 25 lábon belül megállítani a kerékpárt), gyalogosoknak elsőbbség, fél kézzel elég fogni a kormányt (laza, mi?), sötétedés után első-hátsó lámpa. A sáv kb egy méter széles lehet. Ami nekem furcsa, hogy egy 2x2 sávos, nagy forgalmú út mellett nem kerékpárút van, hanem ugyan azt a sávot vezetik tovább, mint a városban. Eközben az autók nem a városi 30-40 mérfölddel, hanem gyorsabban mennek mellettük. Majd utána nézek a baleseteknek is, de szerintem ezeken a helyeken a nálunk alkalmazott önálló kerékpárutak jobban elősegítik a felhasználói élmény fokozását.

A campuson belül állítólag sok bicajt lopnak, de a boltosok szerint egy jó U zárral (mondjuk új szériás Kryptonite) és kis odafigyeléssel (keréknél gyorszár helyett csavaros tengely) megelőzhető a baj. És tényleg, jobban megnézve sokat csak egy vékony drótzárral kötöttek le. Sok tesco-s bicaj hever a tárolókban, amiknek látszólag már nincs is gazdájuk. Rozsdásak, némelyiknek kerekei sincsenek már.

Ha már itt tartunk, akkor a tömegközlekedésről: csak busz van (www.go-rts.com). Ma kaptam egy profi térképes menetrendet, amiből kiderül, hogy a buszhálózat egész jól lefedi a várost. 24 járat van reggel 6-tól akár éjfélig. Nálunk a 13-as jár (mivel a 13. utcán megy leginkább) 10 percenként. Egyetemi igazolvánnyal (Gator 1 Card a neve, ilyen nem csak nekem de Brignek is jár) ingyenes, egyébként 1 menet 1,50 pénz, havi bérlet 35 pénz. Még nem próbáltam, de biztos, hogy fogom használni. Majd beszámolok a tapasztalatokról és megfigyelem, hogyan verik errefelé az ellenőröket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mikiflorida.blog.hu/api/trackback/id/tr971321193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stofi82 2009.08.27. 22:20:29

Biztos van náluk valami Bringázz a Munkába! féleség is.
Lépjetek be valami helyi bringás bandába és csináljatok egy csomó túrát! :)
(Kolbászzabáló)

bermik 2009.08.28. 17:38:10

@Stofi82: Igen Kedves Kolbászzabáló, naluk is van. eppen most indul a kampany. itt a link: www.sustainable.ufl.edu/onelesscar/
süti beállítások módosítása