Új jövevény

 2009.12.17. 21:01

Gondoltuk, most már publikussá tesszük, hogy ahogy terveztük, május végére 4 főre bővül a kis családunk. Ezzel kapcsolatban íme az első beszámoló az itteni terhesgondozásról.

Gainesvilleben 2 kórház van, az egyik a Shands, az egyetemi kórház, a másik a North Florida Medical Center. A terhesség elején teljeskörű közvélemény kutatást tartottunk, hogy ki hol szült, milyen tapasztalatai voltak, milyen biztosítása volt, mennyit kellett fizetnie stb. Aztán úgy gondoltuk, amennyire lehet megnézzük mi is a különbséget. A Shandsről az a hír járta, hogy nagyon profik, ha valamilyen komplikát eset van, azt mindenképpen ott kezelik, de azért ha valakinek van egy kis pénze, az inkább a North Floridát választja... Szóval telefonon kértem is időpontot mindkettőbe, a North Floridába 1 hét múlvára kaptam is, a Shandsbe 1 hónap volt a várakozási idő, hogy találkozni lehessen egy nővérrel. (Nem orvossal!) Kérdeztem "nem-e lehetne-e" előbb, mire megkérdezték mennyi idős a terhesség. Mondtam 6 hates, erre "kedvesen" közölte a néni, hogy már azt hitte a 6. hónapban vagyok. Na mindegy, azért kaptam időpontot... 

Először tehát a North Floridában találkoztunk egy nővérrel, ahol már az orvost is ki kellett választani az első bejelentkezéskor. Egy orvossal 2 nővér dolgozik, szépen felvették az adataimat, lemérték a súlyomat, kikérdeztek mindenféle betegségről, dohányzásról, ivási szokásaimról, Miki ivási szokásairól, meg kellett adni, hogy tervezett, későbbre tervezett, vagy nem tervezett volt-e a terhesség, stb. Elküldtek laborra, amit egy külön cég végez, de szintén a kórház területén. A kórház közben leegyeztette, a biztosítóval, hogy minden rendben-e. Azért nem volt teljesen, a biztosító reménykedett, hogy hátha nem is akkor volt a fogantatás amikor mondjuk, hanem 3 héttel előbb, és akkor nem kell fizetnie. Így el kellett mennem utlrahangra. (Itt egyébként csak 1 ultrahang van, a 18-20. héten, indokolt esetben fizet a biztosító másikat is.) Aztán kb 2 hét múlva mehettem a doktornőhöz is vizitre. Mivel 1 évnél régebbi volt a rákszűrésem, azt megcsinálta, mellvizsgálat, és válaszolt a felmerülő kérdésekre.  Előtte volt az ultrahang, ahol megállapították, hogy a biztosítónak fizetnie kell, de mást nem is néztek.

Aztán elmentünk a másik korházba is, csak kiváncsiság képpen. Oda járnak, akiknek nincs biztosításuk, tehát már a váró tele volt mindenféle szedett-vedett népséggel, a nővérek nem kedvesek, és a fekete akcentusukat alíg lehet érteni. De a mi biztosítónk ezt a korházat prefelálja, ez annyit jelent, hogy itt 90%-ot fizetnek, a másikban pedig csak 80%-ot. Tehát nem mindegy. Gondoltuk megpróbálkozunk itt is egy doktor vizittel, de időpontot nem lehet kapni, csak egy rezidenshez. Na jó, legyen hát az. Megígérik, hogy átkérik a papirjainkat a North Floridából és majd hívnak az időpont miatt. Hazafelé megbeszéltük, hogy nagyon rossz volt a benyomás erről a korházról, és inkább maradunk a másiknál, majd valahogy kispóroljuk. Azóta sem hívtak az időpont miatt, bár néha Táti miatt ki kell húzni a telefont (nagyon szeret telefonálni, és nem szeretném ha felhívna valakit).

A North Floridában az első vizitkor kaptunk ajándék táskát, ajándék magazinokat, információkat, hogy mit szabad enni, mit nem, milyen gyógyszert szabad szedni, milyen számot kell hívni, ha valami baj van stb. 4 hetente kell járni vizsgálatra, IFP tesztet (egyes genetikai betegségek kiszűrésére) lehetett volna csináltatni, de annak sok orvos szerint otthon sincs értelme, úgyhogy itt sem választottam, 2 hét múlva lesz egy ultrahang, aztán a 28. héttől már kéthetente kell menni. És a terhesség legvégén hetente. Elvileg támogatják a normál szülést császár után, (70-80%-nak sikerülni is szokott, azok közül akik megpróbálják) ami jó lenne nagyon, mert egyrészt nem szeretném még egyszer szétszabatni magam, másrészt anyagilag sem mindegy. 

A doktorok itt csoportban dolgoznak, tehát én általában egy választott doktornőhöz megyek vizsgálatra, de nem biztos, hogy ő lesz bent a szülésnél, ezért figyelmet fordítanak arra is, hogy meg lehessen ismerni a többi doktort.

A 2. vizsgálaton gyakorlatilag nem történt semmi, ellenőrizték a súlyomat, megállapították, hogy többett kell egyek, mert még mindig fogytam (gondoltam várjátok csak meg a terhesség végét, nem fogtok így beszélni), vettek vizeletmintát, mértek vérnyomást, a doktornő megnézte a baba szívhangját, válaszolt az esetlegesen felmerülő kérdésekre, aztán mehettünk is.

Egyenlőre ennyi, a további fejleményekről majd igyekszünk beszámolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mikiflorida.blog.hu/api/trackback/id/tr491605349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taeb 2009.12.18. 15:01:10

Na
Sziasztok
…kissé eltűntem az utóbbi időben… de lám ..hahó
nos hol is kezdjem..
1. nagyon gratulálunk a xx v. xy-hoz
no de ..ugye a Papa beszélt a Brigi nagymamájával aki mondta a hírt !! Ő meg a Marcsinak Ő meg a Gabinak Ő meg nekem : ))
2. október végén kirúgtak.. vagyis nem kirúgtak de mondták h. hát ..meg hű ..meg izé..
nagyon szuper volt az egész sztori ….
Volt ugyebár egy szeptemberi munkaszerződés módosítás h. az államvizsgák alatt 4 h-ban dolgozom határozott ideig nov. 30.-ig….
Ezek után okt 9. én közölték h. ..visz lát…ennyi volt …ez így nem megy …így nem tudom ellátni a feladatokat ../ez kamu duma volt / mire mondtam h. akkor azért ácsi…ezt beszéljük csak át még egyszer … lové..kocsi stb. ..kész volt az egész !!!
Gondolták majd felállok az asztalomtól azt csá …
Az a baj h. ennek okán – a sok idegeskedés , meg munkanélküli intézés - nem sikerült a két októberi államvizsga tárgyam.
Jó mi… úgyhogy mint munkanélküli tengetem most napjaim ami konkrétan azt jelentette a novembert illetően h. kő keményen , szó szerint 8-21-ig tanultam.. max, olyan pihenő szünettel h. levittem a szemetet : ) szét tanultam az agyam… volt h. sípolt éjszaka : ) és elromlott a szemem távolra : ) de gondoltam ha már nincs meló legyen meg a maradék 3 vizsga ….és jeee… !!
Úgyhogy kérvényeztem a Dékántól h. engedélyezze a december 21-221.-i uv a másik kettőt de pont ma szóltak h. nem engedte !! ezért maradt kettő márciusra ..ez van ,… kicsit szomorú vagyok tök jó lenne már dr. lenni !!!:)))
Munkát még nem is volt időm keresni … de amit itt –ott láttam az szar.. már nem akarok ingatlanozni … Önkormányzathoz szeretnék valahogy bejutni … no majd meglátjuk …
Egyébként helyettetek most bevállaltuk mi a szilvesztert és a malacot … remélem lesz olyan finom mint a Brigié.

Nbrig 2009.12.18. 16:22:32

Szia Bea!

Hát ez az információ áramlás szuper :))
Már éppen írni akartam neked, hogy mi újság, Kalitól hallottam a munkahelyi hírt, és rájöttem, hogy így nem is tudom az e-mail címed. A munkahellyel sikerült azért valamilyen szinten megegyezni?
A malac bizti jó lesz, küldjetek nekünk is :)
Küld el az e-mail címed is légyszi, mert Mikinek sincs meg...
Pusz
Brigi

taeb 2009.12.19. 17:11:25

@Nbrig: taeb@citromail.hu
hát igen is meg nem is ...valamilyen szinten :)... 500 "ropiért" elhoztam a kocsit :))))majd döngetünk vele ha hazajöttetek :)írjatok PUSZI !!!

Vademe (törölt) 2009.12.19. 19:22:30

Sziasztok!
Gratulálok ehhez az örömteli hírhez. Sok boldogságot kívánok nektek!

Ratoth 2009.12.27. 13:28:12

Sziasztok! Mi is gratulalaunk a jovevenyhez. Imola es Gerg0
süti beállítások módosítása